جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

عدم توجه به ایمنی و محیط زیست هزینه های سازمان را افزایش خواهد داد

عدم توجه به ایمنی و محیط زیست هزینه های سازمان را افزایش خواهد داد
مجید روستایی عضو هیات مدیره و جانشین مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس :عدم توجه به ایمنی و محیط زیست هزینه های سازمان را افزایش خواهد داد

مجید روستایی عضو هیات مدیره و جانشین مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس در حاشیه کمیته عالی HSE این شرکت که با حضور نمایده واحد های HSE این شرکت برگزار شد با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه امروزه در سطح کشور با شعار بهبود و تعالی سازمانی شاهد بکارگیری سیستم های مختلف مدیریتی در بسیاری از سازمانها و صنایع هستیم بطوریکه شرکتها از سالها قبل با پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت (ISO9001) عملاً با نظام های جدید مدیریت آشنا شده و در صدد توسعه و بسط آن برآمدند.

وی افزود :در صورتی که این سیستم مدیریت نیز به درستی پیاده سازی و اجرا گردد، الزامات HSEبرای تمامی افراد در سطوح مختلف، تبدیل به رفتار می گرددو زمانی که این رفتار در تمام سطوح اجرایی و مدیریتی پدیدار گشت، می توان گفت فرهنگ HSE در سازمان به وجود آمده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این حالت دیگر نیازی به اجبار و اعمال نظارت شدید نیست، بلکه تمامی افراد به این سطح از باور دست یافته اند که رعایت HSE جدای از رعایت حقوق انسان ها و محیط زیست نیست.

او گفت : بررسی دیدگاههای مختلف در خصوص بهره وری، حکایت از آن دارد که در همه آنها یک رکن به عنوان عامل تعیین کننده در میزان بهره وری مشترک است و آن نیروی انسانی است.

روستایی خاطر نشان کرد :از طرف دیگر در سیستم مدیریت HSE نیز نیروی انسانی به عنوان مهم ترین عامل تاثیرگذار بر شرایط بهداشت، ایمنی و محیط زیست است بنابراین هر شرایطی که بتواند منجر به حفظ و صیانت از نیروی انسانی شود، در واقع باعث بهبود وضعیت HSE و بهره وری سازمانی خواهد شد و این نشاندهنده رابطه مستقیم بین بهره وری و HSE است.

وی گفت :به عبارت دیگر عدم توجه به مسائل بهداشت، ایمنی،و محیط زیست نرخ حوادث ، بیماری ها، آسیب ها و ضایعات وارده به محیط زیست را بالا، هزینه های سازمان را افزایش و بهره وری سازمان را منفی خواهد کرد.

عضو هیات مدیره و جانشین مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس ادامه داد: در دنیای امروزی، این یک واقعیت انکارناپذیر است که هرچه وضعیت HSE سازمان بهتر شود، بهره وری سازمانی افزایش یافته و متعاقباً سازمان رونق اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

او افزود :به کارگیری سیستم مدیریت HSE می تواند هزینه هایی از قبیل غیبت کارکنان، به کارگیری نیروی انسانی جدید به ازای نیروی انسانی از کارافتاده، پرداخت غرامت و هزینه های برگشت محصولات به دلیل عدم وجود کیفیت آنها را به راحتی کاهش دهد.

وی تاکید کرد :مهمتر از همه طرح ها و برنامه های HSE، می تواند موجب کسب درآمد بیشتر سازمان شود و باید دانست اجرای طرح ها و برنامه های سیستم مدیریت HSE یک فعالیت اقتصادی است و هزینه های پیاده سازی این سیستم نیز باید به عنوان بخش مهمی در مدل های اقتصادی موجود گنجانده شود.

شایان ذکر است : در این جلسه پس از ارایه گزارش واحد های HSE نیروگاه های کازرون و کنگان مقرر گردید دستورالعمل HSE بازنگری و اصلاح گردد و سپس این دستور العمل در هر یک از نیروگاه ها اجرا گردد،تابلو های مروبط به ایمنی در اسرع وقت در نیروگاه ها نصب شود و همچنین واحد های نظارت بر HSE با دقت نسبت به پیگیری مصوبات و اجرای قوانین تمهیدات لازم را ایچاد نمایند ،همچنین مقرر شد بحث آموزش HSE  توسط واحد های مربوطه در نیروگاه انجام شود .

 

۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۰۹
تعداد بازدید : ۲,۵۲۰

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


تماس با ما

آدرس :شیراز - حد فاصل پل حر و پل باغ صفا
خیابان ساحلی جنوبی جنب فرمانداری

شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس
پست الکترونیک: tolid.joonoob@sfpgmc.co.ir
صندوق پستی:66633-71357

 (برای تاییدیه فاکس با شماره داخلی 124 تماس بگیرید)

امور مالی : 32307739 

تاییدیه فاکس : شماره داخلی124---مدیریت:07132307739-داخلی 222