یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشرفت تکنولوژی بدون استفاده بهینه‌ از انرژی موجود، میسر نمی‌باشد

پیشرفت تکنولوژی بدون استفاده بهینه‌ از انرژی موجود، میسر نمی‌باشد
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس :پیشرفت تکنولوژی بدون استفاده بهینه‌ از انرژی موجود، میسر نمی‌باشد

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس عباس دهقان مدیر عامل  این شرکت با بیان این مطلب در همایش شیمی و نیروگاه گفت : اهمیت شیمی در نیروگاه بسان کنترل و چک آپ بدن انسانست که علائم آن در دراز مدت مشهود است و از این نظر عملیاتی کاملاً علمی و درحین حال وجدانی است.

وی با بیان اینکه چهار عنصر اصلی آفرینش که از عهد باستان وجود داشته و فلاسفه یونان به آن اعتقاد داشته اند شامل آب ، هوا ، آتش و خاک همگی سلامت خود را در جامعه صنعتی امروز مدیون شیمی هستندافزود :در گذشته جنگ بر سر چشمه آب بوده و امروز نیز مسئله بحران آب کاملاً جدی است.

 دهقان اضافه کرد : هوا نیز که مثل آب سلامت آن تضمین کننده سلامت جامعه بشری است کنترل و تضمین کیفیت آن بدون شیمی امکان پذیر نیست.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس افزود :رابطه شیمی و صنعت مؤلفه ای است که هم سلامت چهار عنصر اصلی را تضمین می نماید و هم از دید امروزی سلامت صنعت و ادامه روند رو به رشد آنرا ضمانت میکند .

وی نقش شیمی در صنعت برق و به خصوص نیروگاهها شامل  کنترل خوردگی ، کنترل رسوب گذاری ، آنالیز آب – آنالیز روغن و کنترل مسائل زیست محیطی  را از اهم موضوعات در صنعت دانست و افزود : این مسایل مهم  تضمین کننده فعالیت سیستم و کاهش خسارات احتمالی است.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: دست یابی به شرایط نگهداری سیستم از لحاظ شیمی دارای ملزوماتی است که بر آورده کردن آنها حصول نتایج مورد انتظار را تعیین خواهدکرد.

 رییس ستاد برگزاری همایش شیمی نیروگاه رسیدن به شرایط مطلوب ملزومات سیستم از دید کارشناسی ومدیریتی و تبادل نظر و اطلاعات بین مدیران ، متخصصان ، دانشگاهیان ، صنعتگران ،پیمانکاران را ازاهداف برگزاری این همایش دانست و گفت :بدین منظوراز سال گذشته تشکیل دبیر خانه همایش و تعیین اعضاء هیأت اجرایی و هیأت علمی و سایر ارکان با دقت ویژه ای پیگیری شد .

 وی افزود : با تشکیل جلسات متعدد هیأت علمی و با حضور اساتید و متخصصان صنعت و دانشگاه و داوری مقالات با بررسی 77  مقاله ارائه شده از بین آنها ، تعداد 47 مقاله انتخاب که تعداد 12 مقاله همایش بصورت مستقیم همزمان با پانل های مربوطه ارائه در این همایش ارایه می شود.

 دهقان گفت :در این حوزه همچنبن  تعداد 35 مقاله بصورت پوستر با حضور ارائه دهنده مقاله در محل برگزاری همایش ارایه می شود .

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق حنوب فارس  با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد این همایش افزود :از ویژگیهای همایش شیمی امسال مشارکت فعالتر دانشگاهیان بخصوص دانشگاه شیراز در نشست ها و داوری و برنامه ریزی همایش بودکه سعی شد در زمینه انتخاب مقالات ترکیب علمی بودن ، صنعتی بودن و قابلیت کاربرد و افزایش دانش همکاران شیمی بخصوص در حوزه سیکل ترکیبی که مطالب و مستندات کمتری در دسترس است رعایت شود.

 

رییس ستاد برگزاری همایش شیمی و نیروگاه در بخش پایانی سخنان خود با  اشاره مسائلی که درحوزه شیمی نیروگاه میتواند  از دید مدیریت کلان  به آن توجه شود افزود : مسئله بهبود کیفیت سوخت از طریق تعامل با دستگاههای ذیربط ،تعامل بهره برداران در زمینه استفاده بهینه در حین راه اندازی نیروگاهها بخصوص بویلر و تعامل با تأمین کنندگان کالا و مواد شیمیایی و تجهیزات معتبر از جمله مسایلی است که باید مورد نظر قرار گیرد .

دهقان در این راستا از تشکیل کارگروه تخصصی صنفی شیمی کارفرمایی شرکت های بهره برداری و نگهداری و تعمیرات نیروگاه های کشور با هدف شناسایی مشکلات و تنگناهای حال حاضر شیمی نیروگاهها خبر داد و گفت :  وظیقه تشکیل این کارگروه به  شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس واگذار گردید  و با همکاری نیروگاه ها بخوبی شروع به فعالیت نمود .

 

 وی تاکید کرد:هماهنگی، همفکری هر چه بیشتر و افزایش اثر بخشی فعالیت های این مجموعه و ارائه راه حل های راهبردی در این زمینه با حضور کارشناسان و متخصصان شاغل در نیروگاهها ، متخصصان و خبرگان بازنشسته صنعت نیروگاهی، اساتید دانشگاهها و صنعت گران فعال در زمینه شیمی نیروگاهها از مهمترین وجوه امتیاز این مجموعه است که میتوند ب مورد توجه قرار گیرد .

در ادامه این جلسه ابوالفضل نوده فراهانی  مدیر دفتر فنی شیمی توانیر نیز در سخنان کوتاهی به  ضرورت تعامل هرچه بیشتر نیروگاه ها در جهت حل مشکلات موجود اشاره و افزود : از همه مدیران نیروگاهی تقاضا دارم تا با برقرای تعامل با اساتید دانشگاهی از طریق اینگونه همایش ها در رفع مشکلات شیمی و نیروگاه تلاش نمایند .

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس:در این همایش 4 پانل تخصصی با موضوعات آب و پساب – خوردگی و پوشش- کنترل شیمیایی و آنالیز محیط زیست ارائه شد و حاضرین در پانل مربوط به موضوع خاص پانل ، نظرات تخصصی خود را اعلام کردند ،همچنین درکنار این همایش همزمان 23 غرفه ارائه دهندگان کالاهای شیمی   همراه با پنج کارگاه در موضوعات اعلام  شده توانمندیهای خود را ارائه نموند.

 

بر اساس این گزارش:این همایش با همکاری  دانشگاه شیراز، شرکت مدیریت بهره برداری تولید برق فارس،شرکت مپنا بویلر،شرکت نفت بهران،شرکت نفت سپاهان،شرکت نفت ایرانول،شرکت مهندسی و بازرگانی افلاک نوین کار،شرکت پیرامون پالای،انجمن خوردگی ایران،انجمن شیمی ایران،ماهنامه نفت،گاز و انرژی،سایت ایکیمیا و به همت  و  میزبانی انجمن صنفی نیروگاه های ایران و شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس یکم و دوم بهمن ماه جاری و حضور بیش از 400نفر از متخصصین  در حوزه صنعت برق، دانشگاهیان، پژوهشگران،صنعت نفت و پتروشیمی و مسئولین مربوطه در محل دانشگده مهندسی شیمی، نفت و گاز شیراز برگزار گردید برگزار گردید.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۵:۰۶
تعداد بازدید : ۲,۴۳۹

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


تماس با ما

آدرس :شیراز - حد فاصل پل حر و پل باغ صفا
خیابان ساحلی جنوبی جنب فرمانداری

شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس
پست الکترونیک: tolid.joonoob@sfpgmc.co.ir
صندوق پستی:66633-71357

 (برای تاییدیه فاکس با شماره داخلی 124 تماس بگیرید)

امور مالی : 32307739 

تاییدیه فاکس : شماره داخلی124---مدیریت:07132307739-داخلی 222