شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گفتگو با همکار رزمنده دفاع مقدس سیاوش جوکار

گفتگو با همکار  رزمنده دفاع مقدس سیاوش جوکار
گفت و گو با رزمنده ای که اعتقاد دارد: همان آدم قدیم ماندن دشوار است
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس همزمان با هفته دفاع مقدس یاد رزمندگانی می افتیم که عاشقانه به ندای « هل من ناصر ینصرنی » رهبرشان لبیک گفتند.در این میان قرار مصاحبه را با رزمنده ای گذاشتیم که سادگی درکلام خنده همیشگی در لبان و بی ریایی در رفتارش موج میزند.حضور در محل کارش "دفتر برق و ابزار دقیق شرکت " راحت ترین مکان در باب مصاحبه با وی بود.
از احساس خود در هفته دفاع مقدس بگویید؟
گفتنی نیست و فقط خود می دانم که با آغاز این هفته چه خاطراتی برایم تداعی می شود. کسانی که حضور فعال درآن زمان داشته اند این هفته را به سختی طی می کنند .فراموش کردن همرزمان و دوستانی که با هم بزرگ شدیم و اینکه آنها رفته و ما را جا گذاشتند. چگونه می شود تحمل کرد شبهای خاطره انگیز و سرشار از معنویت جبهه ها را، چگونه تحمل کنیم دوری مردان خدایی را و آنهمه اخلاص و برادری را؛ گذراندن این هفته خیلی سخت است.
نقش امام راحل در جبهه ها چگونه بود؟
نفس امام (ره) گرم بود؛ لازم بود یک کلمه بفرمایند که جبهه ها نیاز به نیرو دارد، صبح روز بعد مردم روستایی و شهری برای اعزام به جبهه صف می کشیدند. اسم امام وقتی در جبهه ها برده می شد تبرکی برای بچه ها بود و نیروی عجیبی به رزمندگان داده می شد.
چه درس هایی از جبهه گرفتید؟
ایثار، از خود گذشتگی، خدمت رسانی.
چه مدت در جبهه حضور داشتید؟
حدودا 13ماه؛ اولین بار بهمن 1361 بود که سال اول دبیرستان بودم و به دهلران اعزام شدم ، بار دوم سال 63 بود که عنوان تک تیرانداز در دشت عباس خدمت نمودم ،بعد از ان سال 64 که در منطقه خسرو اباد در آبادان حضور داشتم بعد از ان در سال 65 به منطقه اروند رود به عنوان دیدبان فعالیت نمودم و پایان جنگ نیز به عنوان نیروی آماده باش درمنطقه خرمشهر حضور داشتم .

خاطرای از جنگ برایمان بگویید؟
سال اولی که تازه وارد جبهه شدم حدود دو ماه در بخش ثبت پلاک رزمندگان انجام وظیفه مینمودم که بخاطر دارم در آن زمان برخی اوقات در طول یک روز باید برای 1000 نفر مشخصات پلاک را ثبت میکردیم و امروز به گذشته فکر میکنم و از قدرتی که خداوند برای انجام این کار درآن زمان به ما عنایت کرده بود تشکر مینمایم .
سخن آخر
در پایان باید بگویم همان آدم قدیم ماندن دشوار است اما باید فرصت های پیش رو را غنیمت بشماریم و پای درس رزمندگان بنشینیم و ازگنجینه های معنوی درون سینه ی آنها مطلع و ره توشه کارمان قرار دهیم؛ اگر کاهلی کنیم خود متضررمی شویم و باید تاکید کرد بزرگواران بسیاری در شهرستان های فارس هستند که چندین سال در جبهه های جنگ بوده اند و ناشناخته هستند، به این عزیزان بیشتر توجه کنیم.
۵ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۳,۴۰۳

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


تماس با ما

آدرس :شیراز - حد فاصل پل حر و پل باغ صفا
خیابان ساحلی جنوبی جنب فرمانداری

شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس
پست الکترونیک: tolid.joonoob@sfpgmc.co.ir
صندوق پستی:66633-71357

 (برای تاییدیه فاکس با شماره داخلی 124 تماس بگیرید)

امور مالی : 32307739 

تاییدیه فاکس : شماره داخلی124---مدیریت:07132307739-داخلی 222