پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

برگزاری چهارمین همایش ساخت داخل و بازسازی قطعات نیروگاهی کشور به میزبانی شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس

برگزاری چهارمین همایش ساخت داخل و بازسازی قطعات نیروگاهی کشور به میزبانی شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس
مدیر عامل تولید برق جنوب فارس در چهارمین همایش ساخت داخل و بازسازی قطعات نیروگاهی کشور در شیراز گفت: براساس اطلاعات رسمی توان داخلی در ساخت، بازسازی و تعمیر تجهیزات و قطعات نیروگاهی در جایگاهی قرار دارد که 70 در صد نیاز تجهیزاتی نیروگاه های کشور را پاسخگو است.

مدیر عامل شرکت تولید برق جنوب فارس در چهارمین همایش ساخت داخل و بازسازی قطعات نیروگاهی کشور در شیراز گفت: براساس اطلاعات رسمی توان داخلی در ساخت، بازسازی و تعمیر تجهیزات و قطعات نیروگاهی در جایگاهی قرار دارد که 70 در صد نیاز تجهیزاتی نیروگاه های کشور را پاسخگو است.

غلامعلی بازیار افزود: اگر در دوران تحریم اتکا بر توان داخل در ساخت و بازسازی قطعات نیروگاهی شروع نشده بود قطعا با خاموشی های متعدد روبرو می شدیم.

همچنین محمد بیات مدیر عامل شرکت ساینا گستر پردیسان هم در این همایش با اشاره به توانمندی های داخلی در زمینه ساخت و تامین نیازهای تجهیزاتی نیروگاهی گفت: اتکا به توان داخلی در این بخش به جایگاه خوبی در عرصه بین المللی رسیده است طوریکه در بسیاری مناقصات خارجی شرکت می کند و بسیاری از کشورها برای خرید این قطعات ایران را در لیست خود قرار می دهند.

رئیس کمیته ساخت داخل انجمن صنفی نیروگاه های کشور هم در این همایش گفت: اگرچه اقدام و عمل در زمینه بومی سازی و و بازسازی و تعمیر تجهیزات و قطعات نیروگاهی در کشور محقق شده اما در بخش حمایتی هنوز مشکل وجود دارد.

قربان پور با اشاره به اصل 44 قانون اساس و خصوصی و نیمه خصوصی شد بخشی از نیروگاه های کشور گفت: اجرای این اصل نیازمند بازنگری قوانین موجود و یا تصویب قانون جدیدی است که بصورت سیستماتیک و متمرکزحمایت از ساخت داخل را در بخش نیروگاهی تکلیف کند.

در این همایش از بانک اطلاعاتی جامع سازندگان و متخصصان تولید کننده داخلی تجهیزات و قطعات نیروگاهی رونمایی می شود .

این بانک اطلاعاتی امکان دسترسی تمای نیروگاه های کشور را برای دسترسی آسان تر به تولید کنندگان بومی این بخش فراهم می کند.

در این همایش دو روزه 14 مقاله در زمینه ساخت، تعمیر و بازسازی تجهیزات نیروگاهی توسط متخصصان و سازندگانی از سراسر کشور ارائه می شود.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از توانمندی های علمی و فنی تولید کنندگان سراسر کشور برپاشده است.

۲۴ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۱۱
تعداد بازدید : ۲,۶۶۰

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


تماس با ما

آدرس :شیراز - حد فاصل پل حر و پل باغ صفا
خیابان ساحلی جنوبی جنب فرمانداری

شرکت مدیریت تولید برق جنوب فارس
پست الکترونیک: tolid.joonoob@sfpgmc.co.ir
صندوق پستی:66633-71357

 (برای تاییدیه فاکس با شماره داخلی 124 تماس بگیرید)

امور مالی : 32307739 

تاییدیه فاکس : شماره داخلی124---مدیریت:07132307739-داخلی 222